vrijdag 15 augustus 2014

Mijn aller allereerste blogbericht!

Spannend! Mijn aller allereerste blogbericht!

De laatste weken ben ik vooral in de weer geweest met het maken van een babyuitzet. Voor een kleine meid deze keer.
Het is wat wennen aan de kleuren en motieven aangezien we de laatste 3 jaar mochten genieten van jongenskleuren, dino's, piraten en auto's.

Geduldig staat (spijtig genoeg) niet in mijn woordenboek dus zodra we wisten dat Jamie een zusje mocht verwelkomen ben ik er direct ingevlogen.

Roze, roze, roze was deze keer de 'roze' draad doorheen de babyuitzet. Ik maakte dekbedovertrekken voor het park en het babybedje, een overtrek en doekjes voor het verzorgingskussen.




(Stoffen: Modecoupon. Patronen: Zelf getekend.)



Natuurlijk stond het park er nu nog wat kaal bij en kon zeker nog wat opgevrolijkt worden. Zo gedacht, zo gedaan...
Een oude mobiel kreeg een nieuw leven, de oude beestjes werden eraf geknipt en vervangen door nieuwe.
Een eerste knuffel voor ons Friemelgat kon natuurlijk ook niet ontbreken.


(Stoffen: Modecoupon. Patroon: Roodkapje uit 'Feest in het knutselbos'.)


(Stoffen : Modecoupon. Patronen mobiel: Zelf getekend.)



Omdat Friemelgat ook in stijl moet reizen was het volgende op mijn 'to do' lijst de Maxi-Cosi verfraaien.
Dat was een serieus werkje dat me letterlijk bloed, zweet en bijna tranen bezorgde. Een tweede hoes ligt geknipt klaar om te maken maar bij gebrek aan moed en zin gaat die toch nog eventjes blijven liggen. 
Met overschotjes stof maakte ik dan maar een bijpassend Maxi-Cosi speeltje.


(Stoffen: Modecoupon. Patroon: Gekregen van een vriendin.)


(Stoffen: Modecoupon. Patroon: Zelf getekend.)



Toen kocht ik een nieuw boek. 'Stof voor durf-het-zelvers'.
Het eerste wat ik zag was het vlinderdeken. Kleine zus is voorzien ergens in de maand september dus dit zou goed van pas komen deze winter. Met dezelfde stof als de Max-Cosi hoes maakte ik een bijpassend vlinderdeken.



(Stoffen: Modecoupon. Patroon: Boek 'Stof voor durf-het-zelvers'.)


Na een heleboel spulletjes te maken had ik nu wel zin in iets anders. Een paar maanden geleden trakteerde ik mezelf op een leuk machientje. Een Silhouette Cameo!
Daar kun je de leukste figuren, motieven, letters, en nog vele meer met snijden.
Ik kocht een paar goedkope t-shirts en body's en zo konden we aan de slag.



Tussendoor tekende ik nog twee patronen voor twee kleine inimienie kleedjes. Oh, wat zal dat weer wennen worden, zo'n kleine kleertjes!
A-lijntje nam ik over van 'De Droomfabriek' en paste dit wat aan. Voor het overslagjurkje haalde ik mijn inspiratie uit 'Het grote Singer naaiboek'.
Ik maakte het zodanig dat het langs allebei de kanten draagbaar is. 


(Stoffen: Soft Cactus - Modecoupon. Patroon: De Droomfabriek.)


(Stoffen: Soft Cactus - Modecoupon. Patroon: Boek 'Het grote Singer naaiboek'.)



Na al de naaisels en maaksels voor onze toekomstige spruit maakte ik natuurlijk ook het één en 't ander voor Jamie.

Stoffen kopen met mijn zoon erbij zal ik enkel in zeer uiterste nood doen. Dit was zo'n situatie! Mijn stoffenkast was zo goed als leeg en ik kon niet verder...
Niet gemakkelijk maar hij mocht een aantal stoffen kiezen voor onder andere een slaapzak en twee zomerse tenuetjes.


(Stof: Modecoupon. Patroon: zelf getekend - overgenomen van een bestaande slaapzak.)


De voetbalgekte kon hier ook niet ontbreken. De letters sneed men goede vriend 'Sil Cameo' uit.
(Stoffen: Modecoupon. Patroon T-shirt: Boek 'Het grote Singer naaiboek'. Patroon short: De Droomfabriek)



(Stoffen en patronen zijn hetzelfde als de voetbaltenue.)



Jamie is de laatste tijd een beetje gek van uilen. Dus een knuffel/kussen in de vorm van een uil kon natuurlijk niet ontbreken. Met restjes stof maakte ik zoonlief weer zeer tevreden!


(Stoffen: overschotten uit de lapjesdoos. Patroon: Boek 'Feest in het knutselbos'.)



Na al dat naaien werd het weer eens tijd om iets helemaal anders te maken. Ik combineerde wat ideeën van op 'Pinterest'. Ik bestelde wat rollen vinyl om mijn allereerste geboortebord te maken. Na een weekje ongeduldig wachten werd mijn bestelling eindelijk geleverd.
Die avond nog was Jamie zijn geboortebord een feit! En deze siert nu onze living.




Zo, dit maakte ik de laatste weken en maanden. Het ene al wat beter gelukt dan het andere maar al bij al ben ik zeer tevreden met mijn creatieve uitspattingen. Ondertussen is het 'to do' lijstje er enkel langer op geworden ipv. korter. Dus binnenkort trakteer ik jullie weer op enkele (hopelijk) leuke creaties.

Liefs,
Cin














5 opmerkingen:

  1. Mooie creaties! Ik ben al benieuwd naar wat er nog allemaal van onder je machine zal rollen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in blogland! Kleine tip: zet een bloglovin-knop op je blog zodat mensen je kunnen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! De bloglovin-knop staat er ondertussen op. Het is allemaal nog wat nieuw voor me maar we werken eraan ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi! Dat meisje zal nogal verwend worden ;-)
    Geniet nog even van de zwangerschap !

    Handmade-Mieke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen